Kevyt jalkatreeni, mitä se on?

Kevyt viikko alkoi eilen jalkatreenillä. Viime viikko kun oli treeniviikoista kovin, ihmettelin jo valmiiksi viikonloppuna, että mitäs ne kevyet treenit nyt sitten olikaan? 😀 Ja jalkatreeniä tehdessä mietein, voiko jalkatreeni koskaan olla kevyt? 😛 Eihän sitä nyt lattialla yritetty itseä koota takasin pystyyn ja kävelykään ei nyt ihan vaappuvaa ankkaa muistuttanut, mutta kyllähän tuokin treeni lihoissa tuntui ja hikeä pukkasi pintaan ja niin kuuluikin. Jaloille tein 12-15 toiston sarjoja, vatsat jäi tällä kertaa väliin, kun piti jo kiiruhtaa pace-tunteja ohjailemaan. Oli hieman kiirus päivä… Treeniin ei mennyt kuin puolituntia, vaikka sali oli piukassa väkeä. Kävi tuuri että toisilla ei tainnut olla jalkapäivää 🙂
 
Eihän kevyiden treenien tarkoitus ole se, että ”ei tunnu missään”. Selvästi kevyemmillä painoilla mennään, mutta ei pusketa sarjoja loppuun. Pidemmät sarjat ja lihastuntumaan edelleen keskittyen. Kiusataan lihaksia, mutta vähän kevyemmin välillä. Kuitenkin kaikki treenit tehdään ja kaikki liikkeet, tosin voin kuulemma kevyillä viikoilla jättää rinnan/selän extratreenin väliin.
 
Tänään tuli kuitenkin tuo extratreenikin tehtyä kun aikaa oli ja salilla sen verran ajoissa ennen jumppaa olin 🙂 Ekassa supersetissä leuanvedoissa ja punnerruksissa en vain tehnyt nyt niitä max. toistoja vaan jätin sarjat ns. kesken. Sainpa silti tuntumaan nuokin liikkeet lihoissa ja sitten oli vielä se toinen supersarja soutua selälle ja prässiä rinnalle, jossa tein 15 toiston sarjoilla. Vatsoja vähän treenin päätteeksi.
 
Tänään tosiaan oli tuon lyhyen treenin päätteeksi vielä piukat pakarat jumppatunnin ohjaus. Mukavasti sai samalla taas itsekin pumpattua vähän jalkoja. Yleensä jalat on tiistaisin ihan soosina tuolla tunnilla maanantaisesta jalkatreenistä, mutta ei näin kevyellä viikolla 😀
 
Uutta vaatetta Better Bodieslta 🙂
Hihat täyttyi mukavasti, vaikka olikin tuttu s-koko 🙂
Malli on silti luultavasti tarkoituksella ihon myötäinen, 
tosi mukava päällä ja tuon selän kuvion kun näin niin oli vaan pakko saada! 😀

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ajattelin eilen ettei pace-tunneilla olisi montaa jumppaajaa, selvästi kun Ässien pelipäivinä on hieman vähemmän väkeä. Mutta kaikki Porilaiset ei olekaan niin lätkähulluja, kuin oletin 😀 Tunneille siis riitti väkeä. Itsekään en ole mikään suuri jääkiekon seuraaja, mm-kisoja on varsinkin loppuotteluja tullut kyllä seurattua, mutta muuten en niin kauheasti ole seurannut, vaikkakin Pori on aikamoista lätkäkansaa. Nyt täytyy kuitenkin sanoa, että huomenna kun sm-liiga saattaa päättyä, siis päätty Ässien voittoon, niin pakkohan se on huominen peli seurata. Ässien viime sm-mestaruus on vuodelta -78. Kyllä nyt on pojat tehneet komia työn ja tsempataan ne nyt vielä huomenna voittoon, eks JE!! 🙂
 
Outi Karita

4 vastausta artikkeliin “Kevyt jalkatreeni, mitä se on?”

    • Ei niit ollu varmaan sillon vielä ehditty katsoa läpi, mutta hyvää kannattaa odottaa 🙂

  1. Vau, toi paita on ihana! En malta nukkua yötä et saan tuon saman aamulla! 😀
    Tiedätkö, tutkiessani ensi viikon aikataulua tulin todenneeksi sunnuntaina että kevyt viikkoni pitää siirtää viikolla eteenpäin saadakseen treeniviikon järjestäminen toimivaksi. No, jännityksellä aloitin treeniviikkoa eilen tuon 50xviikon jäljiltä vaan mitäpä kävikään: ennätyksiä paukkui sitä tahtia ettei tosikaan! 😀 Olin yhtä hymyä tänä aamuna salilta lähtiessäni ja pakko hehkuttaa tämän päivän jalkatreenini olleen varmaan elämäni paras! Saa nähdä ensi viikon kevyellä kuinka rikki sitä sitten loppujen lopuksi kaiken jälkeen onkaan. 😀
    -Marika-

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta