50 toiston viikko

Kultsan Fitness Classicista kyllä tuli sellaiset treeniboostaukset taas hankittua että taitaa niillä olla isompi vaikutus kuin millään laturilla 😀 eilen alkoi sitten tuo paljon puhuttu, kauhulla ja innolla odotettu 50 toiston viikko. Treeni vaatii hieman henkistä latautumista,
 I can do it, I will do it!
Maanantaina oli heti se pahin, rankin ja ah, niin ihana jalkarääkki! Töistä suoraan salille ja eikun hommiin! Lämpöä toki ensin krossarilla ja kyykkäyksillä. Pientä painojen hakua liikkeissä, että millä nyt ton 50 sarjat aloittais, mutta kyllä ne sieltä löytyi ja ensi kerralla olen jo viisaampi aloituspainon suhteen. Aloittaa kun pitäis painolla, jolla saa 15 toistoa ja siitä sitten pudotellaan paino asitä mukaan kun ei saa toistoja enempää, aina 50 toistoon asti. 50 toiston ja pienen huilin jälkeen oli vielä se 5×5 sarja, eli ihan pienillä tauoilla painettiin menemään tuo setti. Siinäkin hieman painonhakua, mutta kyllä ne painot sieltä aika kohdilleen sitten osui ja toistot upposi!

Kyykyillä lähdettiin liikkeelle, ensimmäinen setti smithissä ja kun se oli ohi, oli pakko hetki istua smith-tangon alla lattialla 😀 Sitten hackia ja kyykkäys jatkui. Smithissä ja hackissa tuli kummassakin taukoja painojen vaihdossa, mutta pyrein mahdollisimman nopeasti tekemään nuo painojen vähennykset ja heti vaan jatkamaan tiukalla päättäväisyydellä! Jalkaprässiä kyykkyjen perään ja näissä kaikissa sain tuon 50 toistoa täyteen + 5×5 sarjat tehtyä. Lopputreeni meni hieman lyhyemmillä sarjoilla, kun ei vaan 50 täyttynyt. Reisikoukistuksessa ja -ojennuksessa aloituspaino alkuunsa sen verran pieni ettei siinä pystynyt loputtomiin painoja vähentämään. Reisiojennuksessa tein niin, että siinä vaiheessa kun oli enää laitteen pienin paino käytössä niin vedin pienen parin sekunnin tauon ja jatkoin niin kauan kun sain jalkoja liikkeelle. Ojennukset stoppasi sitten 32 toistoon ja sitten vielä sain puskettua pienen tauon jälkeen tuon 5×5 setin. Reisikoukistus stoppasi 34 toistoon, mutta tähänkin sain silti tehtyä vielä sen 5×5 setin ja sain apua painon vaihtamiseen, joten ei tarviiny hyppiä laitteesta pois välillä, mitä muuten olisi tarvinnut, kiitos Hansu! Viimeisenä liikkeenä sjmv ja sillä viimeistelyä, ilman painon vaihteluja 3 sarjaa maksimi toistoilla, hyvin lyhyellä sarjatauolla (lasku kolmeen ja uus sarja alkuun). Otin melko pienen painon tähän, yhteensä oli 20 kg tanko mukaan laskettuna, sarjat meni 25,10 ja 4. Jalat oli tässä kohtaa jo kovassa tärinässä ja tämä kyllä viimeisteli pumpin! Vatsoille polviennostoja roikkuen ja kylkinostoja pitoasennosta vielä lopuksi.

Takareisissä varsinkin oli ihan mieletön pumppi treenin jälkeen, se näkyi ja tuntui! Ja kyllä tuntui etureiskoissa ja pakaroissakin ihan mojovasti. Hiki todellakin virtasi tässä treenissä jo ensimmäisten settien jälkeen. Treeniin meni lämppäreineen 1h17min, kaloreita Polarin mukaan kului jopa 613 kcal, mutta kuinkahan paljon takareisi, etureisi tai pakara kasvoi ;D Keskisyke oli 144. Treeneissä kyllä tuli koettua taas aivan uusi ulottuvuus, mutta mä tein sen!!!!! 😀

Pumpattu takareisi 🙂
Välillä venyy…
  
????
Onkos väki huomannut, että kovien treenien jälkeen yöuni saattaisi olla lyhyempi? Itse olen tällaiseen kiinnittänyt huomiota viime aikoina. Yleensä riittä kun laitan pään tyynyyn, niin olen jo unessa. Eilen kuitenkin ehdein hetken sängyssä makoilemaankin, en kylläkään kovin kauaa, kyllä se uni suht nopeaan tuli, mutta aamulla kun miekkosen kello soi ennen kuutta niin olin ihan valmis nousemaan pirteänä ylös, ja usein kömmin vasta kymmentä yli kuusi puoliunisena ylös ja mumisen hetken silmät puoliummessa 😀 Viime viikollakin näin kävi ja taisi olla juuri jalkatreenin jälkeen.

Tänään tiesin kyykänneeni eilen! 😀
Aamullakin jo tuntui jaloissa, mutta töissä pääsin suht hyvin vielä aamulla kipuamaan jyrkät rappuset kahvihuoneeseen, päivällä otin jo tukea kaiteesta, kyllä nimittäin poltteli! Ihanaa tuo polte silti on! Kauhulla vain jo ajattelin että tänään pitäisi ohjata vielä Piukat pakarat jumppaa, joka tosiaan keskittyy tuonne jalka-pakaraosastolle 😉

Töistä siis tuli taas tänään suunnattua heti salille. Ensin tuo lyhyt extra treeni selälle ja rinnalle. Tämä tehdään tosiaan joka viikko samalla tyylillä, kaksi supersettiä. Alkuun krossarilla lämpöä 5 min ja vähän käsien pyörittelyjä ym. Ensimmäisenä oli taas nuo smith-leuat selinmakuulta + punnerrukset. taas hieman toistot lisääntyi. Pienenä seurantana:

Vko 1: 10/13, 10/10 ja 10/8
Vko 2: 14/12, 12/10 ja 10/7
Vko 3: 16/14, 12/12 ja 10/10
Ihan hyvin siis lähtenyt täme setti kehittymään! Toisessa setissä oli sitten soutukonetta selälle ja rintaprässiä, ja tässäkin lisäilin painoa ja tein 12 toiston sarjat. Lopuksi fitball-vatsarutistuksia 3 x max. Treenin sain puskettu läpi 23 minuutissa ja keskisyke oli 133. Tästä sitten melkein heti jumppaa ohjailemaan ja tosiaan oli vuorossa tuo piukat pakarat jumppatunti. 
Sain ihan hyvin jumpankin painettua. Treenin aikana join intraa, mutta eihän siitä ehtinyt kulumaan puoliakaan, joten loput join taas ohjaillessa, mutta ennen jumppaohjausta kiskaisin kuitenkin tuon rush-aminojuoman väliin. Jumpassa keskisyke oli 139 ja max 176. Nyt on ihan normisykkeet ja energiat, joten eiköhän tässä pikkuhiljaa voisi uskaltaa sanoa että flunssan jälkimainingeistakin on jo toivuttu ja saatu kuntoa nostettua takaisin entiselleen 🙂 Kop,kop, äkkiä koputtamaan puuta…. Jumpassa kaloreita paloin Polarin mukaan 446 kcal ja kyllä tuntui jaloissa!
😀
Ruokaa uppoaa ihan hyvin ja välillä tuntuu että vatsa on aivan pohjaton. Pian strattaan pyöräilykauden, oikeastaan se on enää siitä kiinni, että koska viitsin alkaa. Kun ekat pyöräilyt on pyöräilty niin siitä tulee taas itsestäänselvyys 🙂 Veikkaanpa että tässä saa pian nostella kaloreitakin taas, mitähän mä sitten vielä söisin? Kun nytkin tuntuu että sitä ruokaa saa ihan reilusti syödä (2600 kcal), vaikka ei mulla kyllä mikään ähky ole ja nyt kovien treenien myötä taas alkaa tuntua välillä jopa näläntunnettakin ruokailujen välissä….
HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA!
Outi Karita

2 vastausta artikkeliin “50 toiston viikko”

  1. No kuule, mä taas olen huomannut, että kovien treenien aikaan uni maistuu normaalia enemmän 😀 siis ihan tosissaan. Aina kevyellä viikolla mulle riittää paljon vähemmän unta kuin muina viikkoina…jännä juttu. Niin erilaisia ihmiset on! 🙂

    • Juu, tää on joku uus ilmiö nyt ja huomannut tän nyt pari kertaa… Tänään ois kyllä uni maittanut aamusti pidempäänkin 😛

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta