Hei, räjäytetään mun jalat!

Nyt ne sitten alkoi, treenit valmentajan kanssa 🙂 Tarkoitus nyt käydä tästä uudesta treeniohjelmasta treenit yhdessä läpi, lukuun ottamatta tuota yhtä lyhyttä extra rinta-selkätreeniä. Tällä viikolla ois suunnitelmissa kolme yhteistä treeniä ja ensiviikolla sitten vielä yksi. Nyt alkoi sitten jalkatreenillä ja tuntuu tosiaan siltä että jalat on räjähtämäisillään, mutta hyvä jos räjähtävät kasvuun!

Näillä ajatuksilla kohti treeniä!

Töiden jälkeen oli sitten heti suunta salille, viideltä valkun kanssa sovittu aloitettavaks. Aloittelin vähän ennempää ottamalla lämpöä krossarilla, niin olin sitten heti viideltä valmis kyykkäämään! Ja siis kyykkyjä treenin alkuun smithissä ja hackissa. Kyykkyjen jälkeen jalkapräsissä 50 toiston sarjaa 😮 !!!!! Se oli kovaa touhua se ja tällä systeemillä on tarkoitus treenikierron kolmannen viikon kaikki treenit ja liikkeet tehdä. Postauksen lopussa lisää tästä. Treeni jatkui vielä sitten reidenkoukistuksilla ja -ojennuksilla sekä viimeistelynä suorin jaloin maastavetoa ja remmit käyttöön tähän liikkeeseen. Vatsoja taas lopuksi. Oli oikein hyvä treenata valkun kanssa, liikkeet on hyvä tsekata välillä läpi tekniikoineen, asentoineen ja jännityksineen. Aina sitä jotain korjattavaa löytyy. Myös hengittelystä muistuttelu on ihan hyväksi!
SJMV ja kyllä tuntuu!
Treenin jälkeen oli ohjattavana 2 pace tuntia ja varsinkin ekan tunnin alkulämppäri tuotti hieman hankaluuksia, kantapakaraan ei tahtonut ohjaajalta iteltä irrota 😀
Treenijaosta olenkin kirjoittanut, mutta viikojako on vielä kertomatta. Itsellekin se selkityi paremmin tänään. 
Kertauksena nyt ensin tuo treenijako:
Ma: Jalat
Ti: Extra Rinta-Selkä + jumppaohjaus
Ke: Lepo
To: Rinta-hauis
Pe: Selkä + jumppaohjaus
La: Olkapää-Ojentaja
Su: Jumppaohjaus
Ja joka treenipäivässä vatsoja. Joskus saattaa vähän lepopäivän paikka vaihtua, kuten tällä viikolla se on vasta lauantaina….
Viikkojako
1. Toistot 15,12,10 ja 8 normipalautuksilla
2. Toistot 4x 12-8 lyhyemmät palautukset
3. Toistot 50
     Lähdetään painosta jolla jaksaa 15 toistoa, sitten pudotetaan yhden pykälän painoa ja jatketaan niin paljon kun menee ja taas pudotetaan ja jatketaan ja tällä systeemillä mennään aina 50 toistoon asti. Palauttelu välillä ja taas menoksi, toinen sarja kokoajan samalla painolla 5×5 toistoa niin että pieni tauko, lasku kolmeen ja jatkuu…. Vähän tuossa on alkuun hakua tietty noissa painomäärissä…
4. Kevyt viikko, toistot 12-15
Täytyy sanoa, että kun tänään tehtiin tuo 50 toiston setti ja perään vielä nuo 5×5 toistoa, niin pääsi siinä joku ärräpääkin. Mukavuusraja on ylitetty useinkin, mutta nyt tuli joku muukin raja ylitettyä. Loppusarjasta valmentaja käski keskittymään enää hengitykseen, siihen että työntäessä puhaltaa ulos, sain lyötyöä ajatukset pelkästään tähän ja sain puskettua sarjan loppuun! Yksin en olisi varmaan pystynyt tai sitten olisin tehnyt paljon kevyemmin, mutta nyt tiedän että pystyn. Lopuissakin yhteisissä treeneissä kokeillaan joku liike tehdä näin niin saan kunnon tatsin systeemiin.
Välillä tuli vähän istuksletua lattialla ja treenin jälkeen viileällä kaakelilattialla istuminen tuntui oikein mukavalta 😀 Vieläkin, yli kolme tuntia treenin jälkeen jalat tärräävät ja vatsa on pohjaton ruuan suhteen! Yaeh! Tätä lisää!!!!!
HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE!
Outi Karita

4 vastausta artikkeliin “Hei, räjäytetään mun jalat!”

    • Juuh, niin on. Täällä viikolla vielä jatkuu loppuviikosta yhteistreenit 🙂

  1. Teetkö siis JOKA liikkeen ja JOKA lihasryhmän tolla kolmannella viikolla noilla toistomäärillä??? 🙂

    • No ne liikeet mitkä pystyy. Toisissa liikkeissä on jo niin pieni aloituspaino että ei tuu menemään ja sit toiset liikkeet on hankala niin toteuttaa, kuten tuo suorinjaloin maastaveto. Myös oman kehon painoliikkeet kuten dipit ja leuat tai sitten ihan vatsat ei tuu ihan noin toteutumaan ainakaan alkuun, mutta let´s see. En ihan itekään vielä tiedä mitkä liikkeet toteutuu mitenkin, tekemällä sen sitten näkee ja ensi viikolla on tuo kolmas viikko, joten silloin niistä treeneistä sitten voi lukea 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta