Treenit ja Riitit viikonlopulta

LAUANTAI
 
Aamupalan jälkeen suunta oli salille ja vuorossa oli olkapää-ojentajatreeni
Lämmittelyä ensin krossarilla viitisen minuuttia ja pienillä käsipainoilla hieman otin kiertäjäliikkeitä vielä lämmittelyksi. 
Smithissä lähti sitten heti pystypunnerrukset hyvin. Nyt tangon lisäks vähän painoakin 🙂 Pystypunnerrusten lisäksi olkapäille pystysoutua taljassa ja käsipainoilla vipareita eteen ja takaolkapäille. Ojentajille sitten dippejä, taljassa ojentajapunnerrusta ja maaten tangon kanssa ranskista. Olkapäät ja ojentajat sai hyvin kyllä osumaa ja sitten vielä osumaa vatsoille. Mamo-pallon kanssa huhkittiin linkkareita ja kiertoja puoli-istuvassa asennossa jalat irti lattiasta. Näissä tein jo viime viikolla niin pitkää sarjaa kun jaksoin ja nyt tulokset parani! 🙂 Nyt meni 3 kilon mamon kanssa linkkareita 12, 7 ja 5 (viime viikolla 10, 7 ja 4). Kiertoja taas meni nyt 12, 10 ja 10 (viime viikolla 7,7 ja 7).

Pikkuhiljaa kehon kohentuessa flunssasta tulokset paranee ja nousee!
Maltti on valttia! 🙂
Ojentajaposee 🙂

Vähän auttelin ystävääkin sen treenissä ja sitten rentouduin solkussa hetken 🙂
Palkkaria välillä
Kotona pieni tankkaus ja sitten suunta Hyvinvointicenterille opettelemaan 5 Tiibetiläistä riittiä.
5 Tiibetiläistä riittiä
5 Tiibetiläistä riittä ovat yksinkertaisia voimisteluliikkeitä, jotka voimistavat ja notkistavat lihaksia ja niveliä. Uskomusten mukaan näiden uskotaan myös nuorentavan koko ihmistä. Tarujen mukaan riitit on lähtöisin Himalajalta, jossa budhalaismunkin näitä harjoittivat. Riitteihin kuului myös kuudes riitti, mutta se vaatii selibaattia, joten se on jäänyt kurssiohjelmasta pois ;D
Liikkeitä on tosiaan viisi ja niitä pitäisi tehdä alkuun päivittäin, niin että ensimmäisellä viikolla jokaista liikettä tehdään kolme toistoa ja joka viikko toistoja lisätään 2. Tavoitteena on päästä 21 toistoon. Kun toistot on toisessa kymmenessä niin on hyvä ottaa yksi vapaapäivä riiteistä.
Liikkeet ovat tosiaan venyttäviä ja kroppaa avaavia, hyvin voimakkaitakin liikkeitä. Liikkeissä on tärkeää rauhallisuus ja kehon hallinta, jota myös liikkeet harjoittavat. Hengitystekniikka on myös osana liikkeitä. Varsinkin rintakehän ja rangan avaamiseen uskoisin liikkeiden hyvin tepsivän 🙂

Itse olen huono välillä ottamaan tuollaisia rutiineja käyttöön, mutta katsotaan, ajettelin nyt ainakin kokeilla aamuisin tätä. Katsotaan pystynkö pitämään aamuissa kuinka kauan ja huomaanko hyötyä riiteistä.
Pakko taas jakaa tuo Kirjolohi-tomaattipastan reseptin, on se niin hyvää!!! Ja sitä tuli taas lauantaina tehtyä. Tuolla ohjeessahan on myös kaloritiedot, itse söin 200 gramman annoksen + 100 grammaa raejuustoa niin sain hyvän kokoisen aterian ja hyvällä kalorijakaumalla 🙂
SUNNUNTAI
Jumppaohjauspäivää!
Eli puolitapäivin oli suunta salille ohjaamaan Kiinteät kurvit -jumppaa.
 
Unohdin tunnin jälkeen sykekellon yli vartiksi vielä päälle, joten ihan tarkkaa kulutusta tai keskisykettä en tiedä, mutta sen tiedän että hiki virtasi! Viikko viikolta jaksaa taas paremmin ja jotenkin kun siinä välillä sykkeitä katselin niin ehkä, EHKÄ jäi alle 160 keskisyke. Yleeensä ennen flunssakierrettäkin mulla on tällä tunnilla keskisyke paukkunut hieman yli 160….
Tänään tuli myös aamulla tehtyä tuo pieni ”joogasessio”, eli noita eilen opeteltuja riittejä tein. Eihän siihen mennyt kuin muutama minuutti kun tein jokaista viittä riittiä tuon 5 toistoa. 
En nyt sen tarkemmin käy riittejä tässä läpi, mutta alla kuvissa kuitenkin yhden riitin ääriasennot.

Illalla kunnon putkirullailua ja venyttelysessio ja valmistautuminen ensiviikon koitoksiin 🙂
 Ihanaa, kun on saanut koko viikon treenata jo kunnon treenejä! Näitä on ollut ikävä! Tästä mä todella pidän!

Outi Karita

8 vastausta artikkeliin “Treenit ja Riitit viikonlopulta”

  1. Oli niin ihana nähdä lauantaina teitä muita timmejä mimmejä. 😉 Mietin jo vaihtaisiko treeniviikkoa niin että viikon vika treeni olisi lauantaina. Näin näkisin teitäkin silloin tällöin. Itsellä kun tuo aamutreeniaika ma-pe ei mahdollista teidän muiden näkemisiä ollenkaan. Oli joka tapauksessa tosi mukavaa ja inspiroivaa! 🙂 Ensi viikonloppuna nähdään! 🙂
    -Marika-

    • Hih, on kyllä kiva törmäillä salilla 🙂 Mä treenailen lauantaisin ton vikan treenin. Ja voishan sitä joskus sopia timmeien mimmien kahvittelun tai illanvietonkin 🙂 Tästä voidaankin viikonloppuna jutskailla! Haitko muuten sitä pakuria? Ja onko flunssafiilis pysynyt loitolla?

    • Kahvittelu/illanvietto kuulostais tosi hyvältä! Näin pääsisin minäkin omieni joukkoon vaihtamaan ajatuksia. 😀 Lähipiiristäni kun ei löydy muita vertaistovereita lajin parista. :/
      Hei, arvaas vaan? Hain pakuria ja liekö syynä pakurin, sunnuntain totaalisen levon ja kehonhuoltopäivän (vai molempia?), mutta kurkun karheus ja muut flunssanoireet oli maanantai aamuna hävinneet!! Niimpä sain räjähtävän treeniviikon aloituksen tälle viikolle. 🙂 Viikonloppua odotellessa!! 🙂
      -Marika-

    • jutskataan tästä siis lisää v-loppuna! Ja viestitellään vielä näkemisestä Hesan päässä 🙂
      Hyvä sitten että flunssaolot katosivat! Loistokasta treeniviikkoa sitten sinnekin! 🙂

  2. Venyttelysessioilla lisää notkeutta, nyt sitten venyy Outi:) kyllä se kunnon treeni vaan on mahtavaa, tuntuu varmasti huipulta päästä taas raudan makuun:)

    • Todellakin Annina tuntuu huipulta!!! 🙂
      Juu ja notkeus antaa lihakselle tilaa kasvaa eikä jumit häiritse treeniäkään 🙂 Tommosen kolmen vartin rullailu/venyttelysession vetäisin 🙂

    • Toi on ihan totta, ei sitä notkeutta voi ylikorostaa 🙂 sen tuntee kyl koko kropassa ja treeneissä kun ei jumitukset haittaa:) huomen nähdään töiden merkeissä! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta