Training before Easter

Ihan alkuun blingiä pitää elämässä vähän olla 😉 Uudet kynnet tuunattiin tiistaina ja varsinaiset kevätsöpikset tulikin! Kiitos ystävälleni Jutalle, joka nämä ihanuudet taikoi Pikku Sevillassa <3
Viime blogipostauksen jälkeen tapahui blogissani lukijaryntäys 😀 Kiitos tästä osaltaan Mariannalle, joka postaustani oli linkittänyt 🙂 Mukavahan se on, että blogissa lukijoitakin käy!
Normaalista poiketen olen nyt vetänyt tällä viikolla neljä treeniä putkeen. Keskiviikon lepopäivä siirtyi perjantaihin ihan käytännön syistä. Oma salini on kiinni ja varmasti olisin päässyt treenailemaan ainakin umahalille, mutta kun haluan varsinkin nyt kun on uusi treeniohjelma niin tehdä treenit soveltelematta niitä eri salin eri laitteisiin. Muutenkin olen huono soveltelemaan treenejäni, haluan tehdä ne juuri niin ja juuri niissä laitteissa kun on suunniteltu 😀 Perjantaista ja sunnuntaista tulee nyt sali/jumppavapaita nyt salimme siis ollessa kiinni, jotain pientä lenkkeilyä voisi miettiä kun ilmatkin on olleet nyt niin ihanat ja kun ei saa pääsiäisenä raitista ilmaa töissäkään, jossa muuten tulee ulkoiltua työpäivinä. 
KESKIVIIKON RINTA-HAUISTREENI
Kaikki liikkeet edelleen 12 toiston sarjoilla, myös ilman painoja tehtävät liikkeet 12 toiston sarjoilla, vaikkakin enempikin ois voinu jaksaa…. 3 sarjaa kaikkia.
Lämppäriksi soutua ja käsien pyörittelyä
Punnerruksilla lähdettiin liikkeelle ja turha luulla että mitään muita kun kunnon etunojapunnerruksia (”miesten” punnerruksia) olisin tehnyt 😀 Siitä sitten vinopenkkiä smithissä ja tasapenkkiä käsipainoilla. Ristikkäistaljaa alhaalta, joka on muuten hyvin toimiva liike ja tämähän oli aivan uusi meitille. Harjoittelua ja keskittymistä kunnolla tämä liike kyllä vielä vaatii joten hyvä aloittaa nyt pienillä painoilla.
Sitten oli haukkareiden vuoro 🙂 Alataljaa, käsipainoilla vuorotahtiin ja schott-penkissä yhdellä kädellä vielä viimeistelyt.
Lopuksi vatsat, penkin reunalta polviennostot. Näitä ois hyvinkin tehnyt enempikin, mutta jätin noihin 12 toiston sarjoihin nyt vielä….
TORSTAIN SELKÄTREENI
Samat alkutarinoinnit tähänkin päivään vois liittää mitä edelliseen 😀 Tosin leuat ja vatsat jäi pienemmille toistoille kun ei irronnut 12 toistoa 😉 Samat lämppäritkin kun keskiviikon treenissä, joten siirrytään suoraan treeniin 🙂
Leuanvetoja myötäotteella jumppakumpparit apuna, 4 kumpparia ja toistot 9, 7 ja 5, tein niin paljon kuin jaksoin. Eiköhän nuo toistomäärät lähde pikkuhiljaa taas kasvuun ja kumppareiden määrä vastaavasti laskuun, hope so! 🙂 Motivaatiota lisää kun näkee muiden vetävän upeita leukoja! Ylätaljanveto yläselälle köydellä tuli tällä kertaa kuvaltuakin, joten nyt en yritä epätoivoisesti liikettä teille selittää 😀 Ylätaljan vetoa myös leveällä otteella eteen ja siitä alataljasoutuun ja selänojennuksiin. Lopuksi tuettua kulmasoutua, joka todella tuntuu jo näiden edeltävien liikkeiden jälkeen, viimeistelee varsin hyvin selkätreenin. 

Vatsaliikkeet oli todella kovia ja nämä tein ihan niin monta toistoa kun sain! Nämä vatsaliikkeet teen joko selkätreenipäivänä tai olkapää-ojentaja treenissä, riippuen jumppasalin vapaudesta. Nimittäin nämä täytyy mennä sinne tekemään, koska sieltä löytynee nuo iki-ihanat mamo-pallot, joilla saa mukavasti kiusattua vatsaa ;D Liikkeinä oli siis linkkarit ja kierrot, kummatkin mamo-pallon kanssa. Tein tänään ihan pienimmällä, 3 kilon pallolla sarjat ja sain kyllä hyvin tuntumaan. Linkkereita tuli 10, 7 ja 4 toiston sarjat ja tein siis vatsoja niin paljon kuin meni! Kiertoja taas 3 seitsemän toiston sarjaa ja siis seitsemän kiertoa laskettuna per puoli.
Lopuksi veivasin krossarilla vielä menemään 10 minuuttia.
Kyllä se jonkin verran tuntuu kropassa ja näkyy treenipainoissa että on pari kuukautta flunssailtu ja oltu joka treenaamatta tai treenattu kevyen kevyesti… Toisaalta silti olen yllättynyt, että joissakin liikkeissä näyttäsi siltä että vanhoilla painoilla saattais jopa onnistuakin kun pääsee vaan niihin koviin treeneihin 🙂 Viime viikkon verrattuna huomaa myös että kyllä se rauta on jo keventynyt vaikka tällä viikolla nostinkin painomääriä liikkeissä, jaksaa yhä vaan paremmin 🙂
Pääsiäinen tarkoittaa meitille pienoislomaa töistä, ystäviä, hauskanpitoa, treenejä mutta myös rentoutumistakin ja herkuttelua! Ennen ystävänpäivää päätin että seuraavaksi herkuttelen ns. ylimääräisiä pääsiäisenä ja muuten pitäydyn ruokavaliossani. Hyvin on päätös pitänyt eikä olisi edes vaikea jatkaa, mutta pääsiäinen on vain kerran vuodessa eikä ole syytä miksi en voisi herkutellakin, joten…. 🙂 Ja tiettyjä pääsiäisherkkuja en syö kuin pääsiäisenä, kuten mämmiä ja pashaa. No mutta ehkä näistä herkutteluista jotain pääsiäisen blogipostauksissa 🙂 Pientä tankkausta siis luvassa, jaksaa sitten ensi viikolla kunnolla puurtaa kun pitkästä aikaa pitäisi aloittaa kovat treenit!!!!
Kuvista kiitokset jälleen Nooralle! 🙂
Joku itse räpsästykin otos taas 🙂
IHANAA PÄÄSIÄISTÄ!!!
Outi Karita

3 vastausta artikkeliin “Training before Easter”

  1. Ihanan södet kynnet!! <3
    Upea suoritus olla herkuttelematta noin pitkään vain oman päätöksen ansiosta, hatun nostoni!! Itse olen kovin ylpeä joka toisen viikon sallitusta herkuttelusta. 😉 Tänään on karkkipäiväni ja ajattelinkin mennessämme iltapäivällä lasten kanssa elokuviin hakevani filmtownista suurinta pahettani: irtokarkkia! 😀 Muutenkin on kevyt viikko loppusuoralla niin ei huomisessa kevyessä salitreenissä namit masun pohjalla häiritse oloa. 😉
    Ihanaa ja herkullista pääsiäistä! 🙂
    -Marika-

    • Kiitos, hih 🙂
      Mua on motivoinut herkuutelematta oloon myös tuo flunssakierteestä eroon pääsy, sillä sokerithan kuitenkin ruokkii pöpöjä. Nyt mä aattelin jos pääsiäisestä seuraava kerta ois sit vappu 🙂 Ja nythän mä sallin itselleni herkuttelua koko pääsiäisen ajalle 😀 Hyvä boostaus ens viikon treeneihin ja veikkaanpa että hikikin tulee virtaamaan!
      Mul on vähän samat suunnitelmat tänään, irtokarkkeja filmtownista, mennään illalla kans leffaa, ja taidanpa haluta myös pienen kipan poppareita 😛
      Huomenna ehkä salilla nähdään, yritän ite suunnata mahdollisimman ajoissa 🙂
      Ihanaa pääsiäsitä myös sinulle ja teidän perheelle! <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta