YIPPEE-KI-YAY!

 LAUANTAIN TREENIT JA KROPAN HELLIMISET
Tänään suuntasin heti kympiksI salille kun sali aukesi. Uuden ohjelman vika salitreeni, olkapää-ojentajat. Ojentajissa tuntui jo valmiiksi viikon aiemmat jumppaukset, mutta ei se mitään, on ainakin kunnolla tällä viikolla pumpattu 🙂 Olkapää treeni on ihan yksi suosikeistani, kilpailee hauistreenin kanssa tällä hetekellä siitä kummasta enemmän pidän 🙂 Eipä ole silti lihasryhmää, jota en tykkäisi treenata, nautin jokaisesta treenistä!
Treenin taas tietysti aloitin lämmittelemällä, nyt krossarilla jonka jälkeen taas hieman käsien pyörittelyä ym. Ja eikun hommiin, mutta ai niin ne kvyet painot….. 😛 Tekisi jo niin mieli lykätä enemmän rautaa liikkeelle, mutta pieni flunssainen olotila muistuttaa välillä olemassaolostaan vieläkin…. Joten pienemmät painot vaan kehiin ja ne 12 toiston sarjat. Ensi viikko vielä kevyttä treeniä, jonka jälkeen toivon mukaan päästään kiinni taas koviin treeneihin!
Treeni alkoi pystypunnerruksella, jota tein tällä kertaa pystypunnerruskoneessa. Toinen vaihtoehto tälle liikkeelle olisi ohjelmassani smithissä tehden. Sitten pystysoutua ja vipareita eteen sekä kulmassa takaolkapäille. Ihan mukava setti olkapäille ja sitten siirryttiin ojentajiin, auts! Tosiaan osumaa oli nuo ojentajat jo saaneet, mutta pistin silti menemään vielä vähän lisää osumaa 😀 Ojentajat saan helposti pienilläkin painoilla tosi hyvin tuntumaan. Ojentajille ohjelmassa oli dippejä, ojentajapunnerrusta taljassa sekä ranskalaista punnerrusta maaten. Sitten lopuks tein sen eilen väliin jääneen alavatsatreenin, vatsalaudalla näpäytyksiä, eli jalat 90 asteen kulmassa ja siitä näpäytyksen lautaan. Tämän treenikerran vatsat jätin tekemättä, mutta ne olisikin olleet aikas kovat vatsaliikkeet mamo-palloa käyttäen (linkkareita ja kiertoja). Kaikkia liikkeitä 3 sarjaa ja 12 toiston sarjoille pistin menemään, ainoana tuo pystypunnerrus koneessa jäi 10 toiston sarjoihin, kun tuntui että enempi vaatis hieman turhan paljon vääntöä tähän kevyeen touhuiluun.

Ojentajaposeyritys 🙂
Treenin jälkeen pienelle tankkaukselle kotiin ja sitten suunta Hyvinvointicenterille. Nyt en ole enää käynyt suolahuoneella, viikko sitten oli viimeinen hoitokerta, mutta nyt olikin jotain uutta edessä. SPA-sukkula hoitoa puolituntia ja perään puolen tunnin hieronta. Itsellä hoitona sukkulassa oli infrapunasauna. Itselle tämä yhdistelmä, infrapunasauna ja hieronta oli todella rentouttava kokemus. Sukkulassa lämpö nousi 40 asteeseen ja hiki todella tuli. Samalla kun infrapunasaunahoito oli meneillään, oli alustassa tärinä päällä. Vartin jälkeen hoitaja tuli laittamaan sukkulaan hetkeksi suihkun päälle, jonka jälkeen jatkettiin vielä toinen vartti infrapunasaunailua ja lopuksi taas sukkulassa suihkuttelua. Tavallisenkin saunakäynnin jälkeen yleensä minulla on heti nälkä ja nyt vasta olikin! 🙂 Ja kyllä oli myös rentoutunut olo!
SPA-sukkulassa voi ottaa erilaisia hoitoja, joita ovat infrapunasauna, höyrysauna, väriterapia, vichy suihku ja värinähieronta. SPA-sukkulahoidoista voi saada monenlaisia hyötyjä, kuten
 -Puhdistaa, kosteuttaa ja kiinteyttää ihoa.
-Stimuloi verenkiertoa sekä lymfaattisen järjestelmän toimintaa.
-Vähentää selluliittia ja kuluttaa kaloreita. (30 min perushoidolla n. 600 kaloria)
-Lievittää stressiä.
-Puhdistaa ja stimuloi hengitysteitä ja -elimiä.
-Rentouttaa ja rauhoittaa sekä kehoa että mieltä.
-Lievittää tehokkaasti kipuja nivelissä, lihaksissa ja pehmytkudoksissa.
Jotain infrapunasaunasta poimittua tietoa
Infrapunasauna on terveyttä edistävä, rentouttava sauna. Infrapunasaunan lämpö on luonnollista kuin auringon lähettämä lämpö, mutta ilman haitallista uv-säteilyä. Syvälämpöelementistä tuleva lämpö imeytyy saunojan kudoksiin ja aiheuttaa hikoilua. Pitkäsäteinen infrapuna menee syvälle kehoon ja muuttuu valoenergiasta lämpöenergiaksi. Lämpövaikutus avaa hiussuonet ja lisää ääreisverenkiertoa. Infrapunalämpön vaikutusta voi verrata liikuntaan. Verenkierto ja sydämen lyönti vilkastuu. Keho tuottaa hikeä ja polttaa kaloreita. Tämä poistaa myös kehosta myrkkyjä ja kuona-aineita. Kun kehon lämpotila nousee infrapunasaunassa toimii tämä efekti ikäänkuin keinotekoisena kuumeena, joka vaikuttaa kehon flunssa- ym. bakteereja tappavasti. Valkosolujen määrä lisääntyy ja nämä kehon terveyspoliisit tappavat viruksia ja bakteereita. Saunominen parantaa ihon kimmoisuutta lisäämällä kasvuhormonin tuotantoa, jolloin iho siliää.  Tällä hoidolla on lueteltuina useita muitakin hyötyjä, mutta tässä oli nyt päälimmäiset.
 
!Mikäli on asennettuna sydämen tahdistin, metallilevyjä, tekoniveliä tai muita kirurgisia implantaatteja (esim: silikoni) on infrapunasaunan käytöstä neuvoteltavaa lääkärin kanssa!

Today, it´s a good day to
Die Hard!
Eli leffaan suunta 🙂

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta