Perjantain jumppapumpit ja luonnonrohtoja

Tänään oli uudesta saliohjelmasta vuorossa sitten selkätreeni, jonka jälkeen treenautin jumppaajia pumppitunnilla. Neljäs treeni uudesta ohjelmasta ja yksi treeni vielä jäljellä ennenkuin on koko ohjelma läpi käyty.
Täytyy sanoa että tänään on ollut tuntumia eilisestä treenistä varsinkin rinnassa ja Armybicista tais tulla osumaa jalkaosatolle ja ojentajiin erityisesti, kyllä ne niin mojovasti tuntuivat tänään pumppitunnilla 🙂
Ennen treeniä lämmittelin soutukoneessa 5 minuuttia ja otin vähän käsien pyörittelyä ym. sitten kevyttä treeniä 12 toiston sarjoilla, mutta miten otetaan leuanvedot kevyesti? Treenin ensimmäinen liike oli siis leuanveto leveällä otteella. No tarpeeksi kumppareita vaan jalkojen alle, eikä ihan loppuun asti sarjoja 🙂 Leuat meni neljällä jumppakumpparilla 10 ja 8 toiston sarjat. Sitten olikin meikäläiselle aivan uusi liike edessä, ylätaljanveto selälle narulla. Liike tehdään seisten, pieni noja taaksepäin ja narun päät käsissä, veto kohti kroppaa niin että kyynärpäät pysyy hartioiden tasolla. täytyypi ehkä joku kerta kuvata kyseistä liikettä…. 🙂 Tästä jatkettiin tutummilla liikkeillä; ylätaljanvetoa leveällä otteella (itse tykkään käyttää lapiotankoa), alataljasoutua, selänojennuksia ja tuettua kulmasoutua. Treeniin olisi vielä kuulunut vähän alavatsatreeniä, mutta ne jäi nyt tekemättä.
Tuli sitten kuvattua ylätaljaa
Kiitos hovikuvaajalleni Nooralle taas kuvista ;D

Pyrein ajoittamaan treenin niin että ehdin sen hyvin käymään läpi sekä niin ettei tulisi kuin pieni tauko ennen pumppituntia.Treeniin meni aikaa puoli tuntia ja aikaa oli hengähtää sopivasti reilu viisi minuuttia ennen jumppaohjausta. Hyvät treenijuomat taas matkassa, niin jaksoi kyllä! Pumppitunnilla huomasin tosiaan varsinkin jalkaosaston ottaneen osumaa luultavasti eilisestä armybicistä, niin mojovasti tuntui jo lämppäribiisissa kevyillä painoilla kyykkäys ;D Tänään ei ollut niin raskas treeni-jumppayhdistelmä kuin eilen ja se oli varmasti ihan hyvä juttu.
Sitten tuli tänään ostettua pakurikääpää. Sellainen olo ja pelko että ei flunssa ole vielä täysin selätetty. Nuhaista olotilaa on vielä jäljellä ja ajattelinpa tämänkin luonnonrohdon testata. Nenähuuhtelua olen tehnyt nyt viikon verran aamuin-illoin ja se on ollut oikein toimiva keino nenäntukkoisuuteen ja niistäminen on vähentynyt niin etten niistä juurikaan yhtään päivän aikana. Pakurikääpästä on nyt kovasti puhetta ja kirjoituksia ja päätinpä että kokeillaanpa nyt sitäkin ja töiden jälkeen käväisin Life-myymälässä tuota ihmerohtoa hakemassa. 
Uskon kyllä luonnonlääketieteeseen ja pakurikääpän pitäisi olla vahvimpia antioksidantteja, jollei jopa vahvin mitä luonnosta löytyy. Testauksen suhteen olen melko varovainen, koska olen hyvin allerginen joillekin luonnonantimille ja tämäkin on yksi syy, miksi en helposti kokeile luontaistuotteita, jotka on minulle uusia ja vieraita. Superfoodeihin minulla on ollut paljolti kanta, että suosin suomalaisia superfoodeja kuten muutenkin suomalaista ravintoa ja pakurikääpähän on suomalainen superfood. 
Pakurin todellakin sanotaan olevan vahvimpia luonnon antioksidantteja. ORAC on indeksi jolla tätä tehoa mitataan, ja Puhdistamon Instant-Pakurilla, jota ostin on tuo arvo 96 800 ja vertailuna mustikalla se on 4670. Lisäksi pakuri sisältää vesiliukoisia polysakkaredeja 35%, jotka tunnetaan niiden immuunijärjestelmää stimuloivasta vaikutuksesta.
Ostin siis Puhdistamon Instant Pakuria, joka on jo valmiiksi uutettua ja voi käyttää suoraan keittelemättä. Pakurikääpää kun suositellaan keitettävän pari tuntia, jotta tuotteesta saa jotain irti, koska pakurin kasvisolut eivät sula ihmisen ruoansulatusjärjestelmässä, vaan se tulee sulamattomana kropan läpi. Illalla tuli nyt sitten tehtyä pakuriteetä, laitoin kuumaan veteen puoli teelusikallista jauhetta ja sekaan vähän hunajaa. Maistui ihan teeltä.
Ostin myös Solgarin imeskeltäviä sinkkitabletteja, kuuriksi tuolle mun atooppiselle iholle, joka on nyt hieman kiukutellut. Muuten mulla on käytössä hyvät vitamiini ja hivenaine valmisteet, probiootit ja vihreä tee kapselit sekä omegat. Arsenaliinia kyllä siis löytyy eikä pelkästään purkeista vaan käytän myös mm. paljon marjoja päivittäin, kuten tyrniä, mustikkaa ja karpaloa.
Hyvät viikonloput kaikille ja luulenpa että huomenna kuuluu taas. Luvassa on uuden treeniohjelma viimeinen treeni ja sitten tuolla Hyvinvointicenterillä taas jotain kivaa luvassa.
Tällainen kuva ilmestyi fb-seinälleni ystävältäni 🙂 Aika osuva!
Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta