Armymeininkiä

Asenne kohdillaan!
Tänään sijaistin elämäni ensimmäistä kertaa Armybic tunnin! Armybic on tehokas intervaltunti joka ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Liikkeet tehdään ns. pattereina.Tunti kehittää lihaskuntoa ja hapenottokykyä. Sopii aktiiviliikkujalle ja kannattaa testata tunti. Itse aikoinani, kun kävin enemmän jumppailemassa, niin tämä oli yksi suosikkitunneistani salillamme. Nyt kun pääsin itse tuntia ohjaamaan olin ihan fiiliksissä ja armeijamenoon valmistautunut! Vähän täytyi kyllä itse säästellä, jotta sai treenattua vielä jumpan jälkeen oman salitreenin ja muutenkin, nythän on tämä kropan palauttelu flunssasta takaisin treeneihin menossa…. 😛
Jos tarkemmin hieman kertoisin tunnista. Ensin kropan lämmittelyyn käytettiin reilu 5 minuuttia. Liikkeitä tehtiin tosiaan pattereissa, niin että yhdessä patterissa oli kolme liikettä ja jokaista toistomäärillä 32, 24 ja 16. Ilman taukoja liikkeestä aina toiseen. Patterreita tuli yhteensä kolme ja pattereiden välissä pienet sykkeennostot. Suunnittelin patterit niin että koko kroppa tulisi treenattua mahdollisimman hyvin. Lopuksi kun jäi hiemaa aikaa, niin ennen venyttelyjä vetäisin pienen tasapaino harjoitteen, jota otin viimeksi kurvitunnillanikin lopuksi 🙂
Tasapainoharjoittelun demonstraatio 🙂
Lähtöasentona tähti, josta muutaman kerran rutistis, 
siirtyminen tähdestä rutistusten jälkeen suoraan vaakaan ja siellä pieni pito. 
Pidon jälkeen jalan tuonti eteen ja ylös 
ja lopuksi vielä rutistus ja ojennus suoraksi ja sitten jalka lattiaan.

              

Kova oli tunti ohjaajallekin 🙂 Polarini ei tainnut ihan pysyä menossa mukana, joskus se heittää sykkeet ihan ihme lukemiin ja niin näyttäis käyneen nyt, kun Polar väittää maksimi sykkeen olleen 213 😮 no tuskin oli… Keskisyke olis ollut 170, epäilenpä vaikka varmaan kova olikin, kulutus taas näytti 555.
Tunnin jälkeen oli sitten oma rinta-hauis treeni edessä. Onneks olin ennen jumppaa vetässyt shockia ja tunnilla juomana ollutta intraa oli vielä jäljellä niin jaksoin huhkia vielä tuon kevyen treeninkin 🙂 Eli kyseessä on Fastin tuotteet, shock on laturi ja intra treenin aikainen juoma. Ajattelin että kevyestä viikosta huolimatta tää päivä tulee olemaan vähän kovempi ja poikkeuksellisesti nuo nappasin, shock yleensä käytössä vaan ennen kovia treenejä 🙂
Taas noilla 12 toiston sarjoilla ja lyhyillä palautuksilla puristettiin treeni puolessa tunnissa. Treenin alkuun ois kuuluneet punnerrukset, jotka jätin väliin. Tuli punnerrettua tuolla army-tunnilla ihan tarpeeksi 😀 Penkkipunnerrusta tuli tehtyä sekä vinopenkissä smithissä että tasapenkissä käsipainoilla. aivan uutena liikkeenä meikäläiselle oli ristikkäistalja alhaalta. Toimiva liike, eikä paljoa painoa tarvi että tuntuu. Nyt painopakoissa oli pienin mahdollinen lukema eli 5kg / puoli ja jätin 10 toistoon. Haukkareille sitten alataljassa, käsipainoilla vuorotahtiin ja schotissa pumppausta. Lopuksi vatsoja penkin päällä pienessä nojassa, jalan tuonteja rintaan ja palautusta suoriksi, tomii! 🙂

Tää kiittää ja kuittaa! Pieni tärinä oli kun kotiin pääsin, ihana tärinä jota ei kyllä nyt kevyillä viikoilla vielä haeta. Toivottavasti tämä ilta ei ollut liikaa nyt flunssasta toipuvalle kropalle. Mieli huutaa kunnon tuntumia ja tärinöitä, mutta samalla pelkää että flunssa hyökkää taas jostain nurkan takaa kimpuuni ja kampittaa…..
Tää yrittäis hauisposettaa 😉
Treeni-intoja ja hyvää mieltä loppuviikkoon kaikille!
Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta