Uusi treeniohjelma korkattu

JES!

Nyt on uusi treeniohjelma vihdoin korkattu. Vaikkakin nyt mennään ainakin kaksi viikkoa kevyillä treeneillä, niin olen aivan fiiliksissä! Valmentaja tosiaan neuvoi käymään treeniohjelman läpi kevyesti kaksi kertaa ja sitten……. Toivotaan parasta!
Treenijako uudessa ohjelmassa on seuraavanlainen:
MA: Jalat (+ Pace tuntien ohjaus)
TI: Lyhyt selkä/rinta treeni supersarjoilla (+ Piukat pakarat -tunnin ohjaus)
KE: Lepoa ja kehonhuoltoa
TO: Rinta-Hauis
PE: Selkä (+pumppitunninohjaus)
LA: Olkapää-Ojentaja
SU: Kiinteät kurvitohjaus +kehonhuoltoa
Torstai ja keskiviikko päivä saattavat vaihdella, riippuen muista mahdollisista menoista, mutta pyrin ensisijaisesti pitämään treenit noina yllä olevina päivinä. Jokatreeniin oli vatsaliikkeitä myös laitettu treenin päätteeksi. Selkää ja rintaa tulee tosiaan tuplaten, nyt haetaan x-mallia jota Body Fitneksessäkin tarvitaan. Lisäksi omaakin silmää tuo malli mielytää 🙂

Tästä se kyykkäys hackissa alkaa 🙂
Eilen tuli sitten treenattua tuo jalkatreeni
Treeniin kuului kyykky smithissä ja hackissa, jalkaprässiä, reidenojennusta ja -koukistusta ja viimeistelynä vielä suorinjaloin maastavetoa. Jalkojen kiusaamisen päätteeksi vielä pari liikettä vatsoille. Tuo suorin jaloin maastaveto oli pitkästä aikaa ohjelmassa ja siinä olikin ehkä vähän hakemista että sai sen keskitettyä tuonne takareisille kunnolla. Aikas kova setti tämä kyllä oli ja kun saadaan vielä kunnon painot ladattua, niin oksat pois!

 
Tänään tosiaan tuo lyhyt selkä/rintatreeni ja pakaratunninohjaus. 
Todellakin leveän selän metsästys on menossa. Tässä treenissä ei ollut kuin kaksi supersarjaa selälle/rinnalle. Ekassa setissä leuanveto smithissä (lähtöasento siis lattialla maaten) ja punnerrukset. Toinen setti oli soutukone ja rintaprässi. Näiden jälkeen vähän vatsoja jumppapallon avulla. Leuanveto smithissä oli oikein kivaa vaihtelua, mutta kun piti kevyesti treenailla niin oli vaikea miettiä missä kohtaa toistot lopetan, sama punnerruksissa 😀
Smith-leuanveto
Jutta huijas mut tekee yhen leuan leuanvetotangossa, halus kuvata 😀
Treenin päätteeks näytti tältä
Kummankin päivän treenit tein 12 toiston sarjoilla, paitsi tietty tommoset leuanvedot ja punnerrukset 😛 Joissakin liikkeissä oli yli puoletkin kevyemmät painot mitä on ollut joskus ja kyllähän se vähän pännii, että ei ihan heti koviin treeneihinkään päästyä varmasti yllä kaikissa liikkeissä samoihin painoihin kuin ennen. Treenivihosta katsellessa tsekkasin että viimeisistä kovista salitreeneistä on jo KAKSI KUUKAUTTA!!! :/ No onneksi on saanut välillä edes kevyesti treenattua niin on saaneet lihakset edes jonkinmoista ärsykettä…..
Pakaratunnin ohjaus meni oikein hyvillä sykkeillä tänään treenin perään! 🙂 Keskisyke oli 139, maksimit kävi kyllä melkein 190 ja tais mennä noin korkeelle sykkeennostossa. Jaloissa kyllä tuntui eilinen treeni, varsinkin kun tehtiin tunnilla peruskyykkyjä ja askekyykkyjä poltteli etureidet mukavasti. On niin ikävä noita polttavia lihastuntemuksia 😉 Hyvät fiilikset edelleen jumppatunnin perään, oon niin fiiliksissä!!! 🙂

Ja mitäs peilissä näkyy? 🙂

Nyt tietää treenanneensa, vaikkakin kevyesti 😀
Huomenna lepoa treeneistä!
Kiitos kuvista Jutta ja Noora 😉 <3

Outi Karita

6 vastausta artikkeliin “Uusi treeniohjelma korkattu”

  1. Olipas reipasta menoa kuvien kautta! 🙂 Tuo smith-leuanveto näyttää huipulta, en ole moista liikettä tajunnutkaan. 😀 Itse pääsin myös aloittamaan uutta treeniohjelmaa tällä viikolla ja tuntumaa oudokseltaan kyllä tulee. Mutta se on hyvä kun tuntee että lihaskin on saanut ärsykettä ja kunnolla! 😀
    Reipasta viikkoa! 🙂
    -Marika-

    • Juu, nuo smith-leuat on ihan toimivia 🙂
      Reipasta viikkoa sinullekin ja treeni-intoja uuden ohjelman parissa! 🙂

  2. Mä oon vetäny aikaa ennen juttaa smithissä leukaa niin et lähteny polviltaan ja avittanu pikkasen varpailla 😀 Mut kyl se leuanvetokonekin ajaa ihan asiansa 🙂

    • Noi smith-leuat tuntuu hieman eri tavalla, pelkäs selkä treenis mul onkin noi perusleuanvedot ja mul on siinä apuina ylees kumppareit, nyt vedin ton yhden ilman apuja 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta