Kehonhuoltoa vai Kidutusta

Kumpaa se sitten on? Nimittäin purtkirullailu.
Päätin ottaa selvää! 😀
Tänään lepopäivä näiden kevyiden treenien lomaan 😛 tänään oli nyt sitten ensimmäinen linja-automatkani täydessä autossa tasapainoillen kaupunkiin, torilta reipasta kävelyä hieman alle 2 kilometriä töihin ja kaksi minuuttia ennen työajan alkua hengähdin työpaikan eteisessä, ehdeinpäs. Huomenna suoritus uusiksi, paraneeko tulos? 😀 Töistä sitten kaupunkiin käppäily, tuo sama matka, vähän kaupoissa kiertelyä ja suolahuonehoitoa, jonka jälkeen kyyti poimi kotiin. Suolahuoneelle sain ystävän seuraksi 🙂
Täytyy kyllä sanoa että yksittäiset linja-automatkat on täällä kohtuuttoman kalliita!
HYVINVOINTICENTERIN suolahuoneella vielä yksi hoitokerta tähän hoitoputkeen näillä näkymin, mutta yhteistyö heidän kanssa jatkuu ja siitä saa lukea täältä blogista jatkossakin 🙂
Rentoutumiskeidas
Kaupungista ostin nyt sitten tuon putkirullan, jota kaikki (no ei ehkä ihan kaikki) nyt käyttävät. On kyllä ollut jo jonnin aikaa mielessä ja nyt sitten hankittuna. Illalla sitten kotona pieni venyttely ja putkirullailusessio. Masokisti kun olen 😛 niin päätin ensimmäiseksi lykätä rullan takareisien alle, kun kuvittelin takareisien olevan pahimmat rullalla muilta kuulemieni kommenttien perusteella. No ehkä jos ei olisi montaa kevyttä viikkoa takana niin olisi saattanut tuntuakin. Nyt nuo takareidet ei pahalta tuntuneet, mutta pohkeet ja alaselkä tuntuivat jonninverran ja etureidet, AUH! Nyt vaan rullalla rullailin kroppaa, ajatuksena lihasten rullailu hieronnan ”korvikkeena”. En siis tarkoita korvata hierontaa rullailulla tulavaisuudessa, mutta rullalla saa samankaltaista lihasjumeja avaavaa hyötyä kuin hieronnalla ja tätä voi kuitenkin tehdä koska vaan itsekseen ja ilmaiseksi sen jälkene kun on rullan pulittanut, maksoi muuten Anttilassa 24,95 euroa. Rullalla voi tehdä myös joitain tasapainoharjoitteita ja hakea lisähaastetta vaikkapa vatsatreeniin sekä nivelten ja selkärangan liikkuvuuden harjoitteluun.

Eihän tässä nyt ole tarkoitus itseään kiduttaa, mutta ilman säännöllistä kehonhuoltoa sitä saattaa treenata lihakset niin jumiin ja tukkoon että kidutukselta tuo kehonhuolto voi tuntua. Lihaskasvunkin kannalta tärkeää on pitää kehonhuolto osana treenejä. Itsellä, kuten monella muullakin tuo venyttely välillä tuppaa jäämään liian vähäiseksi, mutta nyt olen senkin suhteen pyrkinyt tsemppaamaan (taas kerran). Tietysti jumppia ohjaillessa tulee venyteltyä tunneilla, mutta ne ovat kuitenkin melko lyhyet venyt. Hieronnassa olen pyrkinyt käymään säännöllisesti, mutta jalkojen hierontaa vähän harvemmin. Selityksiä löytyy aina, mutta aikatauluihin on vaikea saada sovitettua välillä noita hierontoja, kun aikoja ei ihan iltoihin ja v-loppuihin saa niin helposti, joilloin parhaiten olisi itsellä aikaa. Hieronnat ovatkin yleensä olleet niin että yksi hieronta kerta neljän viikon välein, eli aina kevyellä viikolla hieronta, siinä on sitten otettu joko yläkroppaa tai jalkoja.
KUULLAAN TAAS!
JA MUISTAKAAPA PITÄÄ ITSESTÄNNE HUOLTA!
Muistahan venyt! 🙂
Outi Karita

3 vastausta artikkeliin “Kehonhuoltoa vai Kidutusta”

  1. Itselläni on putkirullaan viha/rakkaussuhde. 😀 Tuntuu hullulta vääntää hampaat irvessä tuskien rajoilla vapaaehtoisesti mutta se jumien avaus ja helpotus on taas se hyvä juttu. 🙂 Isäntä aikoinaan toi kyseisen rullan kotiimme ja epäilevästi uskoin sen toimivuutta mutta säännöllisesti sillä rullaillaan. 🙂 Itse kans tsemppasin kehonhuollon kanssa ja samaisesti aina kevyellä viikolla käyn kokovartalohieronnassa jossa kaksi tuntia saa kokea muuta kuin rentoutumista. 😀 Uskomatonta mutta totta, seuraavalla viikolla hieronnasta sain salilla tulokset nousemaan ja liikkeitä tehdessä itsekin huomasi kun mikään ei kinnaa vastaan. Eli kantapään kautta opittua on kuinka tärkeää se huoltaminenkin vain on…
    -Marika-

  2. Jutta kans passitti ostaa tän ! Empä oo viel hakenu, täytyy hakea ja testailla. Voin vaa kuvitella mitä kärsimystä on rullata etureidet jalkapäivän jälkee….. 😀

  3. Etureidet oli kyllä todella pahat jo ilman että oli jalkatreeniä takana 😛
    Kyllä noihin tuloksiin salilla vaikuttaa yllättävän paljon kehonhuolto, samoin kuin kevyt viikko. Jumit kun on auki niin paremmin kulkee ja lihaskin pääsee paremmin kasvamaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta