Pääsiäisherkuttelua ja treeniä vol. 1

PERJANTAI
 
No niin siinä sitten kävi, että eilen perjantaina oli aivan mielettömän hieno ilma, niin olihan sitä ulkoilemaan päästävä! Pieni plussa keli eikä tuullut yhtään, kevyt lenkki 45 minsaa sauvojen kanssa ja hikihän tossa tuli kun aurinko porotti niin ihanasti 🙂 Lenkin jälkeen vielä pienet putkirullailut ja venyttelyt. 
 
 Riisipuuroa kera kanelin ja sokerin,
anopin tekemää saaristolaislimppua
ja tuoremehua, mmm….
Kyllä tällä lähtee aamu käyntiin!
Ja tottakai mämmiä ja vaniljavispiäkin jo herkuteltu 🙂
Tämä pääsiäinen on nyt herkkupääsiäinen tottavie! Perjantain aloitin herkkuaamupalalla. Kyllä oli ihana aloitus päivälle! Ja kun siitä oltiin päivä saatu käyntiin niin kävin edellä mainitulla lenkillä. Vähän siivoilua kuului päivään ja sitten laittauduin nätiksi 🙂 Käytiin anoppilassa syömässä ja saatiinkiin todella hyvää ruokaa masut ihan täyteen kera lasillisen punaviiniä! llalla oli suunta vielä leffaan, johon oli pakko saada leffaeväiksi irtokarkkeja filmtownista ja poppareita pieni kippa (lasten koko, hih), nämä kera zero colan 🙂 Irtsareita jäi vielä muillekin päiville, jos vielä mieli tekee tai sitten miekkonen vetelee ne 😀 Leffa mitä oltiin katsomasa oli Mama, aika peruskauhulefa, mutta teki tehtävänsä aiheuttaen pari sydänkohtausta 😀
Perjantain look 🙂

 

Vähän kuvailin perjantaina aamukuntoa ennen pääsiäisherkutteluja, after-kuvia en lupaa 😛
 
 LAUANTAI
Hui, että kun oli jano kun heräsin! 😀 Vettä siis aikamoiset määrät kitaan. 
Aamupuurona toimi tänään maitoon tehty kaurahiutale/-lesepuuro, kaakaojauheella maustettuna!
Tuoremehua, jota muutenkin juon aina aamuisin ja vähän tuota ihanaa saaristolaislimppua, mmm…
Kympiltä sitten hyvin tankattuna kutsui sali ja edessä oli treeniviikon vikatreeni ja toivottavasti viimeinen kevyt treeni hetkeen. Josko seuraavat kolme viikkoa sais paahtaa kovia treenejä, hope so! 🙂 Nyt oli vuorossa siis olkapää-ojentaja treeni.
Lämppärinä viitisen  minuuttia krossaria ja sitten painojen kimppuun. Lämppäriksi vielä muutama liike kevyillä käsipainoilla olkapäille. Kevyehköä treeniä edelleen ja 12 toiston sarjoilla, 3 sarjaa per liike….
Pystypunnerruksella aloitin ja tällä kertaa tein sen nyt sitten smithissä ja sen verran kun lyhyt olen että pystyn niin tein sitten seisten nuo pystikset. Tällä kertaa riitti pelkkä smithin tanko tähän touhuun ja pystypunnerrukset kyllä tuntui ja varsinkin viimeisen sarjan sai puskea siihen 12 toistoon. Sitten pystysoutua taljassa ja käppäreillä vipareita sivulle sekä takaolkapäille.
Ojentajille ensin dippisarjat penkin reunalta, jonka jälkeen ojentajapunnerrusta taljassa ja viimeiseksi ranskista tangon kanssa maaten penkillä. Ojentajapunnerrus taljassa vaati myös tällä kertaa hieman puskemista, varsinkin viimeisessä sarjassa.
 
Lopuksi  kiusasin alavatsoja vatsalaudalla näpäytyksillä ja tälä kertaa otin vähän kulmaakin lautaan ja kyllä tuntui!
Lopuks kymmenisen minuuttia taas krossarin veivausta. Hikihän tässä tuli!

Treenin päälle maittoi Mannisen banaani-toffee proteiinivanukas kera banaanin ja pakuriteen

Päivällä käytiin miekkosen kanssa hieman pääsiäismarkkinoilla. Ihana auringonpaiste ja plussakeli, tuli terassikausikin avattua kupillisella cappuchinoa 🙂 Kahvia en muuten juo, mutta joskus herkuttelen cappuchinolla….
Illemmalla oli suunta sitten Hyvinvointicenterille lämpöjoogaan vähän huoltamaan kroppaa. Myös tuttuja oli mukana, ystäväiset ja team kaverit Annulii ja Marianna. Olin ihan ensimmäistä kertaa lämpöjoogassa. ”Tunti” kesti 75 minuuttia ja oli hyvin rentouttava. Sali lämmitettiin niin että lämpö nousi jopa 39 asteeseen. Tuntiin kuului tasapainoharjoitteita, kroppaa avaavia liikkeitä ja venyttäviä liikkeitä. Keskivartalo teki todella myös töitä! Vettä kului ja hiki tuli! Mutta oli myös niin rento olo, että loppu rentoutusmakoiluun olisin voinut vaikka nukahtaa 🙂 Tunnin jälkeen oli myös hyvä kokeilla vähän ”fitness-poseja” kun lavatkin oli hyvin availtu ja kroppa kiertyi hyvin 🙂 
Kotona vielä demonstroin muutaman liikkeen.
Puu
Seuraavaksi olisi tarkoitus alkaa väsäämään pizzataikinaa ja nauttia itse tehtyä pizzaa kera punaviinin 🙂 Hyvä punaviini on minulle todella nautintoa! Huomenna on lepopäivä ja tyttöjen ilta, maanantaina taas suunta salille.
Minkähän pullon avaisi? 🙂
Täytyy kyllä sanoa että nyt on menossa niin elämän fiilistely pääsiäinen että voi että <3
Kuulemisiin ja hyvää pääsiäisen jatkoa!

Training before Easter

Ihan alkuun blingiä pitää elämässä vähän olla 😉 Uudet kynnet tuunattiin tiistaina ja varsinaiset kevätsöpikset tulikin! Kiitos ystävälleni Jutalle, joka nämä ihanuudet taikoi Pikku Sevillassa <3
Viime blogipostauksen jälkeen tapahui blogissani lukijaryntäys 😀 Kiitos tästä osaltaan Mariannalle, joka postaustani oli linkittänyt 🙂 Mukavahan se on, että blogissa lukijoitakin käy!
Normaalista poiketen olen nyt vetänyt tällä viikolla neljä treeniä putkeen. Keskiviikon lepopäivä siirtyi perjantaihin ihan käytännön syistä. Oma salini on kiinni ja varmasti olisin päässyt treenailemaan ainakin umahalille, mutta kun haluan varsinkin nyt kun on uusi treeniohjelma niin tehdä treenit soveltelematta niitä eri salin eri laitteisiin. Muutenkin olen huono soveltelemaan treenejäni, haluan tehdä ne juuri niin ja juuri niissä laitteissa kun on suunniteltu 😀 Perjantaista ja sunnuntaista tulee nyt sali/jumppavapaita nyt salimme siis ollessa kiinni, jotain pientä lenkkeilyä voisi miettiä kun ilmatkin on olleet nyt niin ihanat ja kun ei saa pääsiäisenä raitista ilmaa töissäkään, jossa muuten tulee ulkoiltua työpäivinä. 
KESKIVIIKON RINTA-HAUISTREENI
Kaikki liikkeet edelleen 12 toiston sarjoilla, myös ilman painoja tehtävät liikkeet 12 toiston sarjoilla, vaikkakin enempikin ois voinu jaksaa…. 3 sarjaa kaikkia.
Lämppäriksi soutua ja käsien pyörittelyä
Punnerruksilla lähdettiin liikkeelle ja turha luulla että mitään muita kun kunnon etunojapunnerruksia (”miesten” punnerruksia) olisin tehnyt 😀 Siitä sitten vinopenkkiä smithissä ja tasapenkkiä käsipainoilla. Ristikkäistaljaa alhaalta, joka on muuten hyvin toimiva liike ja tämähän oli aivan uusi meitille. Harjoittelua ja keskittymistä kunnolla tämä liike kyllä vielä vaatii joten hyvä aloittaa nyt pienillä painoilla.
Sitten oli haukkareiden vuoro 🙂 Alataljaa, käsipainoilla vuorotahtiin ja schott-penkissä yhdellä kädellä vielä viimeistelyt.
Lopuksi vatsat, penkin reunalta polviennostot. Näitä ois hyvinkin tehnyt enempikin, mutta jätin noihin 12 toiston sarjoihin nyt vielä….
TORSTAIN SELKÄTREENI
Samat alkutarinoinnit tähänkin päivään vois liittää mitä edelliseen 😀 Tosin leuat ja vatsat jäi pienemmille toistoille kun ei irronnut 12 toistoa 😉 Samat lämppäritkin kun keskiviikon treenissä, joten siirrytään suoraan treeniin 🙂
Leuanvetoja myötäotteella jumppakumpparit apuna, 4 kumpparia ja toistot 9, 7 ja 5, tein niin paljon kuin jaksoin. Eiköhän nuo toistomäärät lähde pikkuhiljaa taas kasvuun ja kumppareiden määrä vastaavasti laskuun, hope so! 🙂 Motivaatiota lisää kun näkee muiden vetävän upeita leukoja! Ylätaljanveto yläselälle köydellä tuli tällä kertaa kuvaltuakin, joten nyt en yritä epätoivoisesti liikettä teille selittää 😀 Ylätaljan vetoa myös leveällä otteella eteen ja siitä alataljasoutuun ja selänojennuksiin. Lopuksi tuettua kulmasoutua, joka todella tuntuu jo näiden edeltävien liikkeiden jälkeen, viimeistelee varsin hyvin selkätreenin. 

Vatsaliikkeet oli todella kovia ja nämä tein ihan niin monta toistoa kun sain! Nämä vatsaliikkeet teen joko selkätreenipäivänä tai olkapää-ojentaja treenissä, riippuen jumppasalin vapaudesta. Nimittäin nämä täytyy mennä sinne tekemään, koska sieltä löytynee nuo iki-ihanat mamo-pallot, joilla saa mukavasti kiusattua vatsaa ;D Liikkeinä oli siis linkkarit ja kierrot, kummatkin mamo-pallon kanssa. Tein tänään ihan pienimmällä, 3 kilon pallolla sarjat ja sain kyllä hyvin tuntumaan. Linkkereita tuli 10, 7 ja 4 toiston sarjat ja tein siis vatsoja niin paljon kuin meni! Kiertoja taas 3 seitsemän toiston sarjaa ja siis seitsemän kiertoa laskettuna per puoli.
Lopuksi veivasin krossarilla vielä menemään 10 minuuttia.
Kyllä se jonkin verran tuntuu kropassa ja näkyy treenipainoissa että on pari kuukautta flunssailtu ja oltu joka treenaamatta tai treenattu kevyen kevyesti… Toisaalta silti olen yllättynyt, että joissakin liikkeissä näyttäsi siltä että vanhoilla painoilla saattais jopa onnistuakin kun pääsee vaan niihin koviin treeneihin 🙂 Viime viikkon verrattuna huomaa myös että kyllä se rauta on jo keventynyt vaikka tällä viikolla nostinkin painomääriä liikkeissä, jaksaa yhä vaan paremmin 🙂
Pääsiäinen tarkoittaa meitille pienoislomaa töistä, ystäviä, hauskanpitoa, treenejä mutta myös rentoutumistakin ja herkuttelua! Ennen ystävänpäivää päätin että seuraavaksi herkuttelen ns. ylimääräisiä pääsiäisenä ja muuten pitäydyn ruokavaliossani. Hyvin on päätös pitänyt eikä olisi edes vaikea jatkaa, mutta pääsiäinen on vain kerran vuodessa eikä ole syytä miksi en voisi herkutellakin, joten…. 🙂 Ja tiettyjä pääsiäisherkkuja en syö kuin pääsiäisenä, kuten mämmiä ja pashaa. No mutta ehkä näistä herkutteluista jotain pääsiäisen blogipostauksissa 🙂 Pientä tankkausta siis luvassa, jaksaa sitten ensi viikolla kunnolla puurtaa kun pitkästä aikaa pitäisi aloittaa kovat treenit!!!!
Kuvista kiitokset jälleen Nooralle! 🙂
Joku itse räpsästykin otos taas 🙂
IHANAA PÄÄSIÄISTÄ!!!