Leuanvetoja ja selkä + pakarajumppaa

Tällä viikolla teen vielä salitreenit hieman normaalia pienemmillä painoilla, mutta jo vähän lisäten noihin superkevyisiin painoihin, joita olen nyt kaksi viikkoa heilutellut. Hyvin varovasti otan nyt tämän treeneihin palailun flunssan jälkeen, kun on ollut vähän ongelmaa tuon vastustuskyvyn kanssa pari vuotta sitten sairastetun mykoplasman jälkeen. Salille mennessä oli sellainen olo, että nyt TREENATAAN! Vähän vielä kevennettynä, mutta jo enemmän tuntumaa hakien ja treenin jälkeen tosiaan tunsikin treenanneensa vaikkei vielä täpöillä tehoilla läheskään menty.
Selkätreenipäivä oli tosiaan vuorossa sekä Piukat Pakarat jumppatunninohjaus. Selkätreenissä on pitkään olleet mukana leuanvedot ja niitä olen lähinnä kumppareiden avulla tehnyt. Ensin olen koittanut ihan ilman apuja ja yhden olen saanut viime aikoina tehtyä. Ei siis mikään huipputulos todellakaan, enkä ole tuohon kyllä oikein tyytyväinen, saisi nousta enemmän! Joskus on mennyt kolmekin, mutta olen sitten ehkä ollut silloin kevyempi 😛 No viimeksi crossi tunnilla piti tehdä yleisliike (purbee), josta hyppy tankoon ja leuanveto. Meikäläisen pituudella vain kynnet hipoi tankoa, joten nousin aina yleisliikkeen jälkeen korokkeelle josta tartuin tankoon. Onnistuin aika monta kertaa tekemään tuon yhden leuan, joten ajattelinkin testata salilla kuinka monta kertaa saisin tehtyä tuon yhden leuan, niin että laskisin jalat vain hetkeksi alas ja uutta melkein heti putkeen. Tänään tuli sitten tosiaan testattua ja seitsemännen jälkeen ajattelin tekeväni täyden kympin, kasi oli pirun raskas, ysi meni vielä, mutta kymppi ei mennyt ja yritinpä vielä jaloilla vauhtia ponnistamallakin, mutta ei, ysiin jäi 😛
Leukojen jälkeen tein superina nykäset/alataljasoutu (alataljasoutu kapealla kahvalla, pitäen selkä leveänä) sekä ylätälajan vedon eteen. Sitten hieman selänojennuksia ja selkäkoneessa takahartioita/yläselkää. Tein pitkiä 12-15 toiston sarjoja, lyhyillä tauoilla, yrittäen pumpata lihaksia. Näiden jälkeen oli vielä ihan hyvin aikaa ennen jumppaohjauksen alkua, joten tein vielä vartalonkiertokoneesa 30 toiston sarjat.
Selän levittäminen ja selkäpose on ollut mulle se hankala juttu. Selkätreenin jälkeen se jotenkin on helpointa, kun selässä on silloin hyvät tuntumat lihaksissa. Alla otettu kuva on otettu kylläkin tänään vasta kotona treenien ja jumppien sekä ruokailunkin jälkeen…

Treenin jälkeen tosiaan kutsui sitten jumpanveto ja se toikin taas mukavasti hien pintaan ja laittoi jalat töihin. Nimensä mukaisesti piukat pakarat tunnilla keskitytään paljolti tuohon alakroppaan 🙂 Tällä viikolla saattaa muuten jäädä jalkatreeni väliin omana treeninään, joten yhdistelen pari jalkaliikettä johonkin toiseen treeniin. Tuli tuo ylimääräinen jumppatunnilla visitointi tälle viikolle, niin siksi en omana treeninä ehdi nyt sitten jalkoja treenaamaan. Jumpissa niitä tulee kyllä hyvinkin kiitettävästi tehtyä. Ensi viikolla starttaa sitten tuo uusi treeniohjelma heti jalkapäivällä, oikein kunnon jalkarääkkiä sitten 🙂 Huomenissa sitten kaverin pumppitunnille!

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta