Tulevan viikon suunnittelua

Pykätään nyt sitten heti toinenkin blogipostaus bittimaailmaan, kun on vauhtiin päästy. Ei näitä nyt joka päivä ala satelemaan, mutta kun on aikaa niin kirjoittelen. Minähän olen varsinainen elohiiri, elämääni täyttää treenien lisäksi moni muukin asia, kuten talon rakennus, ay-toiminta ja puoluetoiminta sekä niiden mukanaan tuomat aktiviteetit. Toimin mm. Porin vapaa-aikalautakunnan jäsenenä. Kalenterikin siis täyttyy usein vinhaa vauhtia ja kun haluan treeneistäni pitää kiinni, niin on nekin sinne merkattava ja katsottava mihin väliin sopivat parhaiten. Kalenterin avulla sitä ehtii kyllä vaikka mitä 🙂
Tässä on juuri tullut sairastettua hyvin sitkeä flunssatauti. Nyt on mennyt kolmisen viikkoa siitä kun pöpö iski. Tällä viikolla on alkanut tuntumaan siltä että nyt se olisi tosiaan selätetty (hope so!). Ensimmäisellä flunssa viikolla en treenannut yhtään omia treenejä, loppuviikosta kävin ohjaamassa kaksi jumppaani ja sainkin kokea sen millaista on ohjata jumppa tekemättä itse käytännössä juuri mitään, hauiskääntöäkin tein näkymättömällä tangolla ;D Jumppatunneilla kun olen tottunut tekemään liikkeet siinä missä jumppaajatkin, mitä nyt välillä tarvitsee jotakuta käydä ohjailemassa. No nyt on kaksi viikkoa vedetty omatkin salitreenit, mutta hyvin kevyesti ja pääkoppa huutaa kovien treenien pariin. Jumppaohjauksissa olenkin tällä viikolla ottanut jo niitä normipainojani, joita ohjatessa käytän. Ohjatessa käytän hieman pienempiä painoja mitä muuten käyttäisin, kun tuohon ohjaukseenkin tarvisi keskittyä 🙂 
Ensi viikolla salitreeneissä vielä treenailen normaalia vähän kevyemmin, mutta pientä lisäystä jo noihin painoihin. Jumppia tulee nyt yksi ylimääräinen, kun olen luvannut mennä tsekkaamaan ystäväni pumppituntia, hän kun on vasta alkanut ohjaukset. Yksi varsin kovakin treeni olisi ensiviikkoon suunnitteilla ja sitä odotan. Nimittäin torstaina kutsuu Porin kamppailu-urheilukeskus ja crossfit circuit tunti! Viikko kuitenkin aloitetaan heti lepopäivällä. Ja ensi viikon jälkeen alkaakin se uusi treeniohjelma ja kunnon treenit. Luvassa on myös treenejä valmentajan kanssa. Niin odotan, että pääsen tuota rautaa kunnolla nostelemaan!
Tänään olen ollut ohjaamassa Kiinteät Kurvit nimistä jumppaa. Tuon tunnin jäljeen on kyllä niin hiestä märkä kun vain olla ja voi, jos vain itse rehkii mukana ja minähän taas rehkein. Fiilis aivan loistava tuosta tunnista, tykkään todella ohjata jumppia! Tähän jumppapäivään ei vain oikein mielellään enää yhdistä mitään treeniä, koska tämä tunti itsessään vie jo niin mehuja. Tänäänkin Polarin sykekelloni mukaan keskisyke tuolta 1 tunnilta ja 15 minuutilta oli 168 ja kalorikulutus 689 kcal. Sammutin polarin treenitallennuksen kyllä jo venyttelyissä, joka olisi ehkä hieman tuota keskisykettä laskenut, ehkä tuossa näkyy kyllä vielä nuo flunssailut ja sen aiheuttamat treenipaussit ja kevennykset, mutta kyllä tuo tunti nostaa yleensä nuo keskisyykkeet melko korkealla. Syke nousee ihan eri tavalla kun tarvii koko ajan myös puhua 😀 Tunnin jälkeen kun kävin salin puolella moikkaamassa ystävää, sain kuulla näyttäväni suihkussa käyneeltä 😀 Kiinteät kurvit on salimme ns. perusjumppia, johon kuuluu sekä aerobista tekemistä lämmittelynä ja sykkeennostona sekä lihaskuntoa koko kropalle erilaisin apuvälinein. Vaikka kevyesti on tällä viikolla treenailtu, mutta kun jumpat on ohjailtu nyt normi painoilla perjantaina ja tänään niin varsinkin etureidet polttelee ihan mukavasti ja ohjatessa askelkyykyt tuntuivat jo aikas tuskallisiltakin, mutta peukut sille! Mukavat tärinät tuli jumpasta muutenkin tänään kroppaan! Nyt illalla ajattelin vielä pienoisen venyttelysession vetäistä 🙂
Nyt hyvillä fiiliksillä kohti ensiviikkoa!
Okei, kuva on lavastettu 😀 
Kaikki ketkä salillamme käyvät jumpissa, tietävät ettei ohjaaja tuommoisessa kohdassa seisoskele. En viitsinyt nyt kuitenkaan kesken jumppaohjauksen pyytää ketään napsimaan kuvia niin otettiin tämän päivän tunnin jälkeen photoa. Ei kauhea freessinä olla tuossa kuvassa, vaan hikisenä ja paikat tärräävinä 🙂 
Kamera ehkä hieman vinossa, minä en suinkaan 😛
Outi Karita

4 vastausta artikkeliin “Tulevan viikon suunnittelua”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta