Viikonloppuaamujen onnea

Oon ollut tänä viikonloppuna mielettömän energinen, herännyt tosi aikaisin, ottanut rennosti, lueskellut ja hääräillyt, ollut oikein kodin hengetär, hih!

Oon ennenkin kirjoitellut siitä, miten aamut on mun mielestä ihan parhautta ja viikonloppuaamut varsinkin, kun ei ole aikatauluja! On meillä tänäkin viikonloppuna ollut aikatauluja hieman, mutta ei lainkaan aamujen rauhaa häiriten. Heräilen usein viikonloppuisin ennen Rikua ja silloin lueskelen ja hääräilen kaikessa rauhassa itsekseen. Aamupalaan panostaa arkea enemmän ja viikonloppuisin nautin oikein jättikupillisen teetä! Riksan kanssa istutaan samaan aikaan aamupalla, mutta se on vähän hassu, lukee lehteä, jutellaan, joskus pelataan ja sitten se syö vasta joskus tunnin päästä puuronsa kun se on ihan kylmää, höpsö mies 😀 Mä taas asettelen kaiken kauniisti lauatselle ja kun oon about puolet puurosta syönyt niin lopun sötkötän sotkuksi ja jatkan syömistä 😀 Hassuja tapoja meillä jokaisella….

Tänä aamuna kodin on täyttänyt myös pullantuoksu, kun leivoin laskiaispullia aamutuimaan, samalla kun keittelin riisipuuroa pitkästä aikaa. Täytyyhän laskiaisena pullaa saada ja kerran vuodessa olen leiponut pullaa viime vuosina, niin siis laskiaisena. Pian pakataan pullat mukaan ja lähdetään kyläilemään. Ennen pullahetkeä ja kuumaa kaakaota kuitenkin viedän kummipoika ja siskonsa luistelemaan, jos vaan lumisateelta jäätä on näkyvillä, sitten menee ehkä lumisodaksi jos ei onnistu luistelu, tuleepa kunnon pullanälkä ja kaakaokin maistuu kahta paremmalta! 😀

IHANAA LASKIAISTA!

PS. Tänään vastailin kaikkiin viime postausten kommentteihin, pahoittelut, että joissakin kestänyt hieman liian kauan!

Viikko 7 – Ruokapäiväkirja ja treenitön viikko

Yksi tauko viikko ruojapäiväkirjat sai riittää, nyt on taas skarpattu päiväkirjan pidossa. Lähes liikunnaton viikko olikin on/off flunssan kiusatessa, oli jopa jätettävä omat jumppaohjaukset väliin. Vähän tuli ulkoliikuntaa viikonloppuna Kiteellä, Syrjiksen selviytyjissä. Nyt taas vointi alkaa olemaan parempi, mutta malttia, malttia… Tuntuu olevan sitkeä pöpö vaikka vain pikkuflunssa onkin. Onko muilla ollut tällaista pitkään kestävää lentsua?

Näihin koosteisiin on yleensä kivasti tullut kommentteja ja lisäkysymyksiä. Tällä kertaa mäkin heittelen teille tuossa postauksen lopussa kysymyksiä 🙂

No nyt kuitenkin siihen ruokapäiväkirjaan

MA

Työpäivä 6.20-14.20

Aamupala klo 5.50 Smoothie, jossa banaani, kauralese, veriappelsiinia,  vanilja herajauhetta, puolukkaa, tyrnimehua, kauramaitoa, öljyä ja macaa. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe. Panadol hot juoma.

Välipala klo 9.15 Kauraleipää kalkkunalla, kurkulla ja paprikalla. Aamiaismuffini.
Muffinit oli itse tekemiäni ja maidottomia, gluteenittomia ja munattomia, ohjeen löytää postauksesta
Herkullinen vegeaamiaismuffini
ja voin todella suositella!!!

Lounas klo 11.40 Lounaana tonnikalasalaattia, jossa myös aurinkokuivattua tomaattia ja oliiveja + siemennäkkäri

Välipala klo 15.30 Riisikakkuja, kalkkunaa, juustoa, kurkkua ja mandariini sekä rusinoita.

Päivällinen klo 18 peruna-bataattimuusi ja feta-jauhelihapullia sekä tomaatti.

Iltapala klo 21 banskulettu (1 banaani, 1 muna, 2 valkuaista, suolaa, kanelia) ja marjoja. Veriappelsiini + Panadol hot

TI

Työpäivä 8.30-16.45

Aamupala klo 8.00 kaurapuuroa, jossa … C-vitamiini poretabletti + viherjauhe, Panadol hot

Välipalaa klo 10 aamiaismuffini + pullasiivu

Lounas klo 11.30 kanaa, kasviksia, qvinoaa, öljyä

Välipala klo 15 smoothie, jossa banaani, mustikka, punaherukoita, vaniljaheraa, öljyä, macaa.

Päivällinen klo 18 Kalkkunanakkikeittoa + siemennäkkäri juustolla

Ystävänpäivän herkkuhetki klo 19.30 Arnoldsin kinuskisydän vaniljacreemillä + vanillacappuchino (cupsolo)

Iltapala klo 21.30 kauraleipää, pinaattia, kalkkunaa ja paprikaa. Veriappelsiini ja iltatee.

KE

Työpäivä 8-16

Aamupala klo 7.00 Kaurapuuroa, mustikoita, vadelmia, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe, Panadol hot.

Välipala klo 9.45 kauraleipää kalkkunalla, pinaatista ja paprikalla, mandariini

Lounas klo 12.10 Kanaa, kasviksia, qvinoaa, öljyä. Sama kuin tiistaina.

Välipala klo 16 smoothie, jossa mansikkaa, banaani, raakakaakaojauhetta, kauramaitoa, öljyä ja macaa

Päivällinen klo 18.30 Kalkkunanakkikeittoa, siemennäkkäriä juustolla

Iltapala klo 21 maissikakkuja ja lehtikaalivalkuaisia + veriappelsiini

TO

Työpäivä 6.20-12.50

Aamupala klo 6.20 töissä, smoothie, jossa banaani, vadelmia, mustikoita, vaniljaheraa, kauralese, kauramaitoa, öljyä ja macaa. Panadol Hot. (kotona juotu c-vitamiinipore + viherjauhe)

Välipala klo 8.45 maissikakkuja lehtikaalivalkuaisilla + mandariini

Lounas klo 11.40 kanaa, kasviksia, qvinoaa, öljyä

Olin yhdeltä hammaslääkärissä ja päivällisen syönti oli vielä hankalaa tuossa ennen neljää, toinen puoli suusta puuduksissa…

Päivällinen klo 15.45 Hässäkkää, jossa bataattia, kesäkurpitsaa, kanaa, halloumia, aurinkokuivattua tomaattia, chili-tomaattimursksa

Klo 16.30-19 kokouksessa

Illalla muutama suklaakonvehti

Iltapala klo 21 banskulettu + marjoja (kts. ohje maanantaista)

PE

Vapaapäivä ja matkan tekoa Kiteelle n.13-21

Aamupala klo 8.00 kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, macaa, chiasiemeniä. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe, teetä.

10.30 Vaniljalatte take away

Lounas klo 11.30 hässäkkää torstailta

 

Välipala klo 14 ProPud vanilla testattu, YÖK!!!

Päivällinen klo 17 Angry Whopper ateria Birger Kingissä ja mozzarellatikkuja. Oli yllättävän hyvää!!

Vaniljalatte mukaan kahvilasta

Klo 21 Kiteellä pari pizzapalaa

LA

Kiteellä rentoa olemista, paljon välipaloja ja pientä ulkoliikuntaa

Aamupalaa n. klo 9.30, Satakuntalaista kakkoleipää, kanamunaa, luonnon jugurttia, mysliä, marjoja ym.

Välipala klo 13 kerrosruisleipä

Välipala klo 15.30 (?) Itsetehtyjä karjalanpiirakoita ja munavoita, näitä olis syönyt vaikka kuinka paljon!

Päivällinen klo 19 nyhtöpossua, bataattia ja salaattia

Iltapala klo 21.30 no niitä karjalanpiirakoita!! ja appelsiinimehua

Päivän aikana karkkia, sipsiä, cola zeroa…

SU

Kotimatka Kiteellä n. 11.30-20

Aamupalabrunssi klo 9 ->

Välipalana klo 12.30 Fastin juoma

Päivällinen klo 14.30, kanaa, perunoita, uunipunajuuria, vuohenjuustoa
Automatkalle vaniljalatte ja Spice ice:n pyörremyörsky

Välipala klo 18 Fastin suklaavanukas, tää oli puolestaan hyvä (toisin kuin se perjantainen propud)

Iltatyötä klo 20 Hesen kanasalaatti

Vaikka viikko oli lähes liikunnaton, niin olo ei ollut enää lainkaan niin tukkoinen, mitä edellisellä viikolla. Kyllä silti kroppa kaipaa olotilaltaan liikuntaa niinkuin mielikin. Tällä viikolla oonkin jo päässyt ainakin omat jumpat ohjailemaan iisisti 🙂

Viime viikon paras ruokajuttu oli ehdottomasti ne itsetehdyt ja uunituoreet karjalanpiirakat!!!

Mitäs te muuten herkuttelitte ystävänpäivänä, vai herkkutelitteko?
Mitä mieltä noista proteiinivanukkaista? Itsehän en tykännyt yhtään tuosta ProPudista, mutta Ehrmann oli ihan hyvä noin matkaevääksi, samoin kuin nuo Fastin juomat kelpaa hätävaraksi ja matkaevääksi.
Mitä mieltä pikaruuasta? Itse yllätyin Burger Kingistä positiivisesti kun en yleensä välitä noista pikaruokaloiden hamppareista.
Entä ootteko tehneet tai saaneet koskaan juuri paistettuja karjalanpiirakoita?